Existuje v online marketingu vôbec nejaká šikovná forma prezentácie a zviditeľnenia okrem toho, aby sme boli prioritne odkázaní len na druh spoplatnených reklám, respektíve na PPC?
Je tu ešte ďalší veľmi efektívny spôsob, ktorý si však vyžaduje trpezlivosť a v neposlednom rade ide o pomerne rozsiahly proces, ktorý nazývame ako optimalizácia pre vyhľadávače (SEO) https://www.seolight.sk/co-je-seo/.
Prioritou úkonov známych ako SEO (Search Engine Optimization) je predovšetkým dostať váš web na čo najviditeľnejšie, respektíve najvyššie umiestnenie vo výsledkoch internetových vyhľadávačov. U nás sa k tým najpoužívanejším primárne radí Google, ale pomerne známy je tiež Seznam. V oboch prípadoch sú princípy podobné.
Za to, že sa vaša stránka takouto organickou formou dostane na popredné miesta vo výsledkoch sa prakticky nič neplatí, nakoľko ide o prirodzené zviditeľnenie, ktoré usporadúva „googlebot“. Ten v tomto prípade hľadí na kvalitné a relevantné výsledky k hľadaným výrazom, čiže nie je to merané peniazmi a poplatkami. V takom prípade ide o inú formu tkzv Google reklamy. V našej situácii však vravíme o prirodzenom poskytnutí výsledkov hľadania, pričom vysoké umiestnenie je v tomto prípade možné docieliť úpravou vnútorných a vonkajších faktorov stránky.
Dohliadať na tieto faktory si žiada pomerne náročné postupy a nástroje, ktoré je v nejednom prípade vhodné zveriť do rúk odborníkom v danom obore.
- Takisto je známe tvrdenie, že kvalitne vykonané seo dokáže byť veľmi efektívne, avšak ak je vykonané chybným spôsobom a napr. vystavené penalizácii, má pre web a jeho zaradenie dosť negatívne až fatálne následky.
Vo všeobecnosti ale ide o nástroje, aké sa stávajú prakticky potrebným základom, ak chcete byť vy, vaše služby a najmä vaša internetová stránka na webe viditeľní. Takáto pozícia sa následne postará o rastúcu návštevnosť, v neposlednom rade o požadované konverzie.